Jisse Otter kandidaat-gedeputeerde voor BBB in Drenthe

De BoerBurgerBeweging (BBB) in Drenthe draagt Jisse Otter uit Emmen voor als kandidaat-gedeputeerde voor het provinciebestuur in Drenthe. De 65-jarige Otter is nu nog wethouder in de gemeente Emmen. “Een ervaren bestuurder, die het contact met de samenleving opzoekt,” volgens fractievoorzitter Gert-Jan Schuinder.

In 2014 werd Otter wethouder namens Wakker Emmen. Op dit moment heeft hij onder andere Financiën, Wonen, Handhaving en Organisatie in zijn portefeuille. Voordat Otter wethouder werd, werkte hij jaren als accountant en financieel adviseur.

Otter noemt het een eer om deze bijzondere stap te mogen en kunnen maken: “Ik heb 9 jaar met fijne collega’s gewerkt aan mooie en belangrijke onderwerpen in Emmen. Nu krijg ik de gelegenheid om me in te gaan zetten voor alle inwoners van Drenthe. Die kans kan ik niet laten lopen.”

BBB werkt aan op dit moment met PvdA, VVD en CDA aan een akkoord op hoofdlijnen. Eerder werd Egbert van Dijk al gepresenteerd als kandidaat-gedeputeerde.