Adviseur Verbonden Partijen & DVO’s
Wil jij op strategisch niveau meebouwen aan sterke samenwerkingen namens de provincie? In deze veelzijdige adviesrol beweeg je soepel tussen directie, bestuur en samenwerkingspartners en heb je impact op zowel organisatie als financiën. Je combineert scherpe analyses met regie en verbinding, en bent een betrouwbare sparringpartner op bestuurlijk niveau. Zo draag jij zichtbaar bij aan effectieve verbonden partijen en duurzame afspraken.
Wat doe je als Adviseur Verbonden Partijen & DVO's
In jouw rol geef je advies aan de directie en het bestuur over de bedrijfsvoering van verbonden partijen waar de provincie aan deelneemt. Je richt je hierbij op organisatorische en financiële aspecten en werkt nauw samen met collega's die de opdrachtgeversrol vervullen. Daarnaast bereid je (bestuurlijke) overleggen voor directieleden en bestuurders voor en maak je deel uit van het expertteam dat advies geeft over samenwerkingsverbanden.
Als regievoerder van onze dienstverleningsovereenkomsten (DVO's) ben je de spil tussen onze DVO-partners en de interne leveranciers van diensten. Je bent een stevige en prettige gesprekspartner. Jij zorgt dat vragen over diensten op adequate manier worden afgehandeld. Jij beheert de afgesloten DVO's, organiseert DVO-evaluaties en initieert de facturatie van geleverde diensten. Aan het einde van de looptijd van een DVO of tussentijds op verzoek, begeleid jij het proces voor het afsluiten van een nieuwe DVO.
Daarnaast fungeer je als tweedelijns IPO-contactfunctionaris en ben je indien nodig betrokken bij de voorbereiding van vergaderingen van het IPO-bestuur, de BIJ12-raad en de Kring van Provinciesecretarissen. Je treedt ook op als tweede aanspreekpunt voor de ambtelijke en bestuurlijke organisatie en onderhouden van contacten met het IPO-bureau.
Je bent een verbinder pur sang, en je ontwikkelt en onderhoudt een relevant netwerk.
Wie ben jij?
Je beschikt over analytisch denkvermogen en een open, onafhankelijke blik. Door jou goede adviesvaardigheden heb je het vermogen om makkelijk en helder te communiceren (zowel mondeling als schriftelijk) en van nature verbindingen te leggen.
Je bent thuis in het bestuurlijk-ambtelijk samenspel, daarnaast kun je de diverse stakeholders verbinden om gezamenlijke doelstellingen te realiseren. Tevens haal jij snel de kern uit vraagstukken zonder de details te vergeten en kan jij daadkrachtig en snel schakelen op actuele ontwikkelingen.
Wat neem jij mee?
- Wo werk- en denkniveau.
- Aantoonbare en actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van publiek en private samenwerkingen.
- Ruime en aantoonbare ervaring met advisering in een politiek-bestuurlijke omgeving.
- Analytisch denkvermogen en een open onafhankelijke blik.
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie- en adviesvaardigheden.
Mis je nog wat vaardigheden, maar ben je wél enthousiast over deze functie? We nodigen je van harte uit om toch te solliciteren! In je motivatie lezen we graag waarom juist deze rol bij jou past.
Dit krijg jij van ons
Werken bij Provincie Drenthe betekent dat jij bijdraagt aan een mooi leefbaar Drenthe. Als werknemer krijg jij van ons een uitgebreid pakket aan arbeidsvoorwaarden in ruil voor jouw inzet. We hebben ze kort hieronder kort voor je samengevat:
- Een fulltime arbeidsovereenkomst van 36 uur per week voor bepaalde tijd met uitzicht op een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
- Een salaris binnen schaal 12 (cao provinciale sector) tussen de € 4.993,42 en € 7.057,40.
- o.b.v. 36uur per week (functienaam regisseur/verbinder schaal 12).
- Een IKB (individueel keuzebudget) van 22,37% boven op je maandsalaris.
- Een persoonlijk budget voor ontwikkeling opleiding en inzetbaarheid (PBDI) ter hoogte van €6000,- per 5 jaar.
- De mogelijkheid voor het bijkopen van verlofdagen of het sparen van compensatieverlof wat omgezet kan worden in spaarverlof.
- Voordelige pensioenopbouw (ABP) waar wij als werkgever 70% aan bijdragen.
- Drenthe vitaal; wij investeren samen met jou in jouw duurzame inzetbaarheid.
Benieuwd naar onze uitgebreide arbeidsvoorwaarden klik dan hier.
Kom bij ons werken
Solliciteren kan tot en met 18 januari met je cv en korte motivatie. We kijken uit naar je reactie! De gesprekken staan gepland op woensdagmiddag 28 januari. Heb je inhoudelijke vragen over deze vacature? Neem contact op met Robert-Jan Valkema, Manager Bestuur, Public Affairs en Juridische Zaken via 0592- 36 55 55 (algemeen). Tijdens het kerstreces zijn wij telefonisch mogelijk minder goed bereikbaar. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je een mail sturen naar [email protected].
