Bewoners bedenken nieuw ontwerp Norgerbrug

Ruim 30 omwonenden bezochten gisteravond de informatieavond over de Norgerbrug in Bovensmilde. De provincie Drenthe organiseerde deze avond samen met gemeente Midden-Drenthe en ingenieursbureau ipv Delft. Het ingenieursbureau presenteerde de twee ontwerpen voor het uiterlijk van de brug waaruit bewoners konden kiezen. Tijdens de bijeenkomst werd echter een verrassend nieuw ontwerp voorgesteld door de bewoners zelf.

Dit ontwerp, dat bekend staat als 'variant 3', combineert verschillende elementen uit beide ontwerpen. Het bevat onder andere een hogere muur, geklonken groen hekwerk, een toegangsgebouw met puntig dak en houten geleidewerk.

De drie ontwerpen zijn te bekijken op de webpagina van de Norgerbrug, waar iedereen zijn of haar voorkeur kan doorgeven via het reactieformulier tot 22 juli. Na deze datum zal de definitieve keuze worden gecommuniceerd op de website en in de werkgroep Norgerbrug.

De provincie Drenthe en gemeente Midden-Drenthe zijn blij met de betrokkenheid van de omwonenden en hebben er vertrouwen in dat de nieuwe brug straks past bij de omgeving en de wensen van de omwonenden.

De uitvoering van de werkzaamheden staat vooralsnog gepland voor het voorjaar van 2024.

Afbeelding; variant 3.