Coördinator Buitendienst Wegen
Wat doe je als Coördinator Buitendienst Wegen
Je bent verantwoordelijk voor de functionele aansturing van de kantonniers (12 fte). Je bent hoofdzakelijk werkzaam vanuit de steunpunten (Rogat, Schoonebeek en Assen) waar je de taken verdeelt en toeziet op een efficiënte en effectieve uitvoering van de werkzaamheden van de kantonniers (o.a. incidentmanagement, schouw, afhandelen schades en meldingen, toezicht en handhaving). Je waarborgt en stuurt op de kwaliteit van de werkzaamheden die verricht worden. Uitdagingen die van invloed zijn op zowel interne als externe processen analyseer je en los je op. In de coördinatie stuit je op verschillende belangen en stem je af over de te leveren diensten en producten. Je maakt hierover afspraken met en adviseert in- en externe stakeholders van verschillend niveau. Daarnaast ga jij je richten op de kwaliteitontwikkeling in de veranderopgave van onze kantonniers naar weginspecteurs. Waar nodig neem jij proactieve beheersmaatregelen uit naam van de themamanagers om (mogelijke) risico's te managen. Jij informeert de themamanager en stemt in samenspraak de vervolgstappen af. Je werkt naast de themamanager ook samen met de assetbeheerders, de beleidsmedewerker wegen en vaarwegen en de coördinator vaarwegen.
Je beoordeelt aanvragen voor verkeersmaatregelen, exceptionele transporten en Kabels & Leidingen-werkzaamheden. Daarnaast ben je onderdeel van de gladheidscoördinatie en (eind)verantwoordelijk voor het nemen van de juiste strooibeslissingen. Jij wordt hierbij inhoudelijk geadviseerd door externe samenwerkingspartners. Je vervangt de coördinator buitendienst vaarwegen bij afwezigheid.
De teams buitendiensten zijn aan verandering onderhevig en jij staat samen met de themamanager aan de lat om hier sturing aan te geven. Zo zorg je ervoor dat de dienstverlening toekomstbestendig blijft.
Wie ben jij
Jij bent een daadkrachtige, collegiale, proactieve en resultaatgerichte leidinggevende en staat stevig in je schoenen. Jij weet als geen ander je team te motiveren en aan te sturen met een goed gevoel voor humor en relativeringsvermogen. Je zorgt ervoor dat de werkzaamheden tijdig en correct worden uitgevoerd. Jij hebt oog voor de kwaliteit van het werk en grijpt in wanneer nodig, door je coaching en begeleiding weet je het beste uit je medewerkers te halen. Daarnaast heb je algemene theoretisch en praktisch gerichte kennis van het vakgebied en inzicht in de samenhang in relatie tot het eigen vakgebied.
Wat breng je mee
- HBO werk- en denkniveau.
- Ervaring met het coördineren van werkzaamheden en aansturen van een team in de uitvoering.
- Ervaring in het beoordelen van verkeersmaatregelen is een pré, bij voorkeur gecertificeerd op gebied van BRL9101.
- Ervaring met incidentmanagement is een pré.
- Rijbewijs B.
Mis je nog wat vaardigheden, maar ben je wél enthousiast over deze functie? We nodigen je van harte uit om toch te solliciteren! In je motivatie lezen we graag waarom juist deze rol bij jou past.
Dit krijg je van ons
Werken bij de provincie Drenthe betekent bijdragen aan een mooi en leefbaar Drenthe. Jij krijgt van ons de kans om je verder te ontwikkelen in een professionele en ondersteunende omgeving. Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden, zoals:
- Een arbeidsovereenkomst van 36 uur per week met uitzicht op een vaste aanstelling.
- Een salaris binnen schaal 10 (cao Provinciale sector), tussen € 3.644,44 en €5.133,31 o.b.v. 36 uur, afhankelijk van ervaring en achtergrond.
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 22,37% boven op je maandsalaris.
- Een persoonlijk ontwikkelbudget (PBDI) van € 6.000, - per 5 jaar om jouw groei en inzetbaarheid te stimuleren.
- De mogelijkheid om verlofdagen bij te kopen of spaarverlof op te bouwen.
- Voordelige pensioenopbouw bij ABP, waarbij wij als werkgever 70% bijdragen.
- Drenthe Vitaal: een programma waarin we samen met jou investeren in jouw duurzame inzetbaarheid.
Benieuwd naar meer details over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan hier.
Iedereen doet ertoe in Drenthe
Bij de provincie Drenthe geloven we dat diversiteit ons sterker maakt. We verwelkomen kandidaten met verschillende achtergronden, ervaringen en perspectieven. Bij ons heb je de ruimte om jezelf te kunnen zijn: iedereen doet mee en iedereen doet ertoe in Drenthe.
Kom bij ons werken
Geïnteresseerd? Solliciteren kan tot en met 26 mei met je cv en korte motivatie. De sollicitatiegesprekken staan gepland op maandagmiddag 2 juni. We kijken uit naar je reactie! Heb je inhoudelijke vragen over deze vacature? Neem contact op met Douwe Dirk van Dijken, Themamanager Beheer, Wegen & Vaarwegen via 0592 – 36 55 55. Voor vragen over de procedure kun je een mailbericht sturen naar [email protected].