Waarschuwing onvoldoende waterkwaliteit in Grote Rietplas locatie Watersportstrand vanwege blauwalg

Gepubliceerd op 7 mei 2024

De provincie Drenthe en Waterschap Vechtstromen geven een waarschuwing af voor de Grote Rietplas locatie Watersportstrand in Emmen. Er is een te hoge concentratie blauwalgen gemeten, waardoor de waterkwaliteit in de zwemplas onvoldoende is. De provincie heeft waarschuwingsborden geplaatst.

De blauwalg komt in kleine concentraties voor, waardoor er een beperkt gezondheidsrisico is. Blauwalgen kunnen huidirritatie of maag- en darmstoornissen veroorzaken.

De kwaliteit van de overige officiële zwemplassen in Drenthe is op dit moment voldoende.

Actuele informatie over zwemplassen is te vinden via de Zwemwater app en op www.zwemwater.nl.