Aanleveren van bejaagacties

Gepubliceerd op 4 april 2024

Grondgebruikers in onder andere de provincie Drenthe kunnen voortaan bejaagacties uitsluitend aanleveren via het Schaderegistratie Systeem (SRS).

Controle adequaat gebruik

Voor het ontvangen van een tegemoetkoming in faunaschade wordt er in sommige gevallen geëist dat er adequaat gebruik wordt gemaakt van de ontheffing, machtiging of vrijstelling voor het bestrijden van de schadeveroorzakende dieren. Adequaat betekent minimaal tweemaal per week een bejaagactie vanaf het constateren van de schade tot aan de eindtaxatie. BIJ12 bekijkt de bejaagacties om het zorgvuldig gebruik van de ontheffing, machtiging of vrijstelling te toetsen. Bejaagacties kunnen voortaan alleen nog maar digitaal worden aangeleverd via het Schaderegistratie Systeem (SRS).

Meer informatie BIJ12

Zie voor meer informatie ook het bericht op de website van BIJ12: Aanleveren van bejaagacties voor provincies Drenthe, Flevoland, Gelderland, Groningen, Limburg, Overijssel, Utrecht en Zeeland - BIJ12.