Genomineerden bekend voor Hét compliment van Drenthe 2023

De genomineerden voor Hét compliment van Drenthe 2023 zijn bekend! Ook dit jaar zijn er vijf bijzondere Drentse vrijwilligersorganisaties geselecteerd als kanshebber voor Hét compliment van Drenthe. Van 16 tot en met 29 oktober kunnen alle inwoners van Drenthe hun favoriete vrijwilligersorganisatie ondersteunen via de website van de provincie Drenthe.

Maar liefst 74 vrijwilligersorganisaties uit heel Drenthe hebben zich aangemeld voor Hét compliment van Drenthe. Na een zorgvuldige selectie zijn de volgende vrijwilligersorganisaties, in willekeurige volgorde, genomineerd:

• De Stichting Sport en Spel Phihezo (gemeente Hoogeveen)
  • Bij de Buren (gemeente Noordenveld)
  • Heppie Smilde (gemeente Midden-Drenthe)
  • COA Hosts (gemeente Emmen)
  • Petje Af Zuid-oost Drenthe (gemeente Coevorden)

Op de website van de Sociale agenda van de Provincie Drenthe kun je van 16 tot en met 29 oktober stemmen op een van deze organisaties. Hiermee help je de jury bij hun keuze. De jury maakt op 7 december bekend welke groep vrijwilligers Hét compliment van Drenthe zal ontvangen, uit handen van gedeputeerde Yvonne Turenhout.

Juryvoorzitter Johan Bosman: ’Als jury zijn we verrast door de diversiteit van alle vrijwilligersinitiatieven in de provincie. Het is  allemaal even betekenisvol. We zijn onder de indruk van de vele vrijwilligers die zich belangeloos inzetten. Vrijwilligers zijn de kurk waar de samenleving op draait’’.

Met Hét compliment van Drenthe waardeert de provincie de inzet van vrijwilligers en biedt hen de kans om iets extra's te doen met een bedrag van 3.000 euro voor hun vereniging, club, initiatief of organisatie in Drenthe. Hét compliment is bedoeld voor vrijwilligers die op een aansprekende en succesvolle manier (samen)werken met aandacht voor gelijke kansen

Iedere groep vrijwilligers, groot of klein, maakt jaarlijks kans op Hét compliment van Drenthe voor hun onmisbare bijdrage aan een mooier en socialer Drenthe. Elk jaar kiest de provincie een ander thema uit de Sociale Agenda Drenthe. Dit jaar is er bijzondere aandacht voor het thema 'gelijke kansen'.  Gelijke kansen betekent dat iedereen zich kan ontwikkelen en mee kan doen in de samenleving: zowel op sociaal als economisch vlak. Ongeacht waar en onder welke omstandigheden je geboren wordt. Het moet niet uitmaken wat bijvoorbeeld je afkomst of gender is, hoe gezond je bent of waar je woont.

De jury bestaat dit jaar uit:

• Johan Bosman (voorzitter)
  • Bert Moormann
  • Chantal Vredeveld
  • Karin Kalverboer
  • Peter Vereijken

Alle aangemelde organisaties worden beloond met een webinar over het vinden & binden van vrijwilligers.

Meer informatie vind je op: www.provincie.drenthe.nl/compliment