Uitnodiging inloopbijeenkomst: evaluatie fietsverlichting langs Nieuw-Amsterdamseweg (N853)

Langs het fietspad langs de Nieuw-Amsterdamseweg (N853) tussen Zandpol en Schoonebeek zijn in september 2023  nieuwe duurzame lichtmasten geplaatst. Aanwonenden in de omgeving hebben aangegeven dat het fietspad in de ochtend en avond als onveilig werd ervaren. Dit fietspad is een belangrijke route voor scholieren. In overleg met de aanwonenden in de omgeving is daarom gezocht naar een oplossing. Het resultaat is dat energiezuinige lichtmasten zijn geplaatst die overdag door zonnepanelen worden geladen.

Wat is uw ervaring?

De provincie Drenthe is benieuwd naar de ervaringen van de fietsers of de verlichting heeft bijgedragen aan een veiliger gevoel en beter zicht. Daarom organiseren we een inloopbijeenkomst om dit te evalueren met omwonenden. U bent van harte welkom om in te lopen tijdens de inloopbijeenkomst op:

Woensdagavond 6 december van 19.00 tot 20.00 uur

Locatie: Steunpunt Schoonebeek, Nieuw-Amsterdamseweg 42 a.
Vooraf aanmelden is niet nodig.

Balans tussen verlichting en verkeersveiligheid

De provincie Drenthe zorgt voor de inrichting en het onderhoud van de fietspaden zodat fietsers comfortabel en veilig hun bestemming kunnen bereiken. Daarin zoeken we naar de balans tussen het bewaken van donker in het buitengebied en het borgen van de verkeersveiligheid.