Acht woningbouwprojecten in Drenthe gaan versneld van start

In Drenthe kunnen acht woningbouwprojecten versneld van start gaan dankzij een bijdrage uit de Startbouwimpuls (SBI). Dat heeft Hugo de Jonge, demissionair minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, maandag bekend gemaakt tijdens de Dag van de Volkshuisvesting.

De Startbouwimpuls is één van de maatregelen van De Jonge om de woningbouwcrisis te bestrijden. Het is bedoeld voor projecten waarvoor uiterlijk in 2024 of 2025 de eerste paal de grond in zou gaan, maar die door veranderende economische omstandigheden vertraagd of uitgesteld dreigen te worden.

In Drenthe betreft het 8 projecten in 5 gemeenten (Aa en Hunze, Hoogeveen, Meppel, Midden-Drenthe, Tynaarlo en gaat het om 225 woningen. Voor het merendeel van de huizen begint de bouw volgend jaar.

De startsubsidie, die ongeveer 10.000 euro per woning bedraagt, wordt door gemeenten in dank aanvaard.

Lees het volledige artikel op: Startbouwimpuls goed voor versnelde bouw van ruim 31.000 woningen | Nieuwsbericht | Home | Volkshuisvesting Nederland