Hét compliment van Drenthe 2023 gaat naar Stichting Sport en Spel Phihezo

De vrijwilligers van Stichting Sport en Spel Phihezo hebben vandaag van de jury ‘Hét compliment van Drenthe’ ontvangen. Bij deze waardering hoort een bedrag van 3.000 euro waarmee de stichting iets extra’s kan doen. Gedeputeerde Yvonne Turenhout reikte Hét compliment uit in het provinciehuis in Assen.

Al sinds 1976 zet Stichting Sport en Spel Phihezo zich in om mensen met een verstandelijke en/of visuele beperking in Hoogeveen en omstreken toegang te geven tot sport en spel. Een team van maar liefst 140 vrijwilligers zet zich in om de 120 deelnemers één-op-één te begeleiden bij een breed scala aan activiteiten. Het aanbod is zeer divers, van volksdansen tot spinning. Dit alles draagt bij aan de missie om plezier en ontspanning voor de deelnemers te creëren. In het juryrapport benoemt de jury dat deze groep vrijwilligers veel aandacht heeft voor gelijke kansen.

‘Aanmoedingspluim’

De andere vier finalisten Stichting Bij de Buren, HeppieSmilde, COA Hosts en Petje Af Zuidoost-Drenthe, ontvingen een aanmoedigingspluim van 500 euro. Met ‘Hét compliment van Drenthe’ zet de provincie vrijwilligers in het zonnetje. In deze editie was er in het bijzonder aandacht voor het thema ‘gelijke kansen’. Dit thema komt uit de Sociale Agenda Drenthe.

Gelijke Kansen

Gedeputeerde Yvonne Turenhout: “Het doet er niet toe waar je wieg gestaan heeft, iedereen verdient gelijke kansen voor de toekomst. Ik ben enorm trots op de vrijwilligers van Phihezo en alle andere vrijwilligers in Drenthe die ervoor zorgen dat inwoners kunnen deelnemen aan de samenleving. Ze zijn onmisbaar voor dorpen, wijken en buurten. Samen werken we aan een sociale en levendig Drenthe.”

Meer informatie staat op www.provincie.drenthe.nl/compliment.