Feestelijke aftrap Drents Doortrappenseizoen

De zon schijnt weer vaker en de dagen zijn langer; ideaal om lekker te gaan fietsen. Door te fietsen blijf je langer gezond, zelfstandig en in contact met andere mensen. Daarom is op donderdag 6 april het Drents Doortrappenseizoen van start gegaan. Alle twaalf Drentse gemeenten organiseerden op deze dag gezellige fietsactiviteiten voor senioren.

Doortrappen Drenthe helpt en stimuleert senioren om zo lang en veilig mogelijk te blijven fietsen. Het programma van Doortrappen Drenthe bestaat uit verschillende leuke en leerzame (fiets)activiteiten, die op allerlei plekken in Drenthe worden aangeboden in samenwerking met Drentse gemeenten. Denk aan een driewielfietsontdekdag, een verkeerstheaterquiz of bijvoorbeeld een groepsfietstocht. Zo blijf je fietsen tot je 100ste!

Start Doortrappenseizoen

Zo is er in de meeste Drentse gemeenten een fietstocht gehouden. Bijvoorbeeld in Emmen, Assen, Westerveld, Meppel, Hoogeveen, Tynaarlo, Aa en Hunze en Noordenveld. En in Borger-Odoorn konden mensen een workshop Het Nieuwe Fietsen volgen. Alle deelnemers ontvingen een gratis goodiebag.

Doortrappen Drenthe

Het programma Doortrappen Drenthe is een initiatief van de provincie Drenthe en de twaalf Drentse gemeenten. De fietsactiviteiten worden opgezet en georganiseerd door Veilig Verkeer Nederland en de Fietsersbond, in samenwerking met sport- en beweegcoaches en andere partijen die betrokken zijn bij (veilig) fietsen in Drenthe. Kijk voor meer informatie op www.doortrappendrenthe.nl.