Genomineerden bekend voor Hét compliment van Drenthe 2022

De genomineerden voor Hét compliment van Drenthe 2022 zijn bekend! Ook dit jaar zijn er vijf bijzondere Drentse vrijwilligersorganisaties geselecteerd als kanshebber op Hét compliment van Drenthe. Heel Drenthe kan vanaf 18 tot en met 31 oktober hun favoriete vrijwilligersorganisatie steunen via de website van de provincie.

Maar liefst 94 vrijwilligersorganisaties uit heel Drenthe hebben zich aangemeld voor Hét compliment van Drenthe. Na een zorgvuldige selectie zijn de volgende vrijwilligersorganisaties, in willekeurige volgorde, genomineerd: Humanitas Assen, Stichting Dierenweide Stroomdal, Stichting Naobuur Vledder, De MensA Roden en Vitaal Wilhelminaoord e.o..

Op de website van de provincie Drenthe kan van 18 tot en met 31 oktober gestemd worden op deze organisaties. Hiermee wordt de jury geholpen bij hun keuze. De jury maakt op 7 december bekend welke groep vrijwilligers Hét compliment van Drenthe ontvangt uit handen van gedeputeerde Hans Kuipers.

Juryvoorzitter Roelie Goettsch: “Wij zijn heel blij met de genomineerde organisaties en initiatieven. Een prachtige lijst van kandidaten die allemaal kans maken op Hét compliment!”

Over Hét compliment van Drenthe:

Met Hét compliment van Drenthe waardeert de provincie de inzet van vrijwilligers en krijgen zij een kans om wat extra’s te doen met 3.000 euro voor hun vereniging, club, initiatief of organisatie in Drenthe. Hét compliment is bedoeld voor vrijwilligers die op een buitengewone, aansprekende en succesvolle manier (samen)werken.

Iedere groep vrijwilligers, van klein tot groot, maakt jaarlijks kans op Hét compliment van Drenthe voor hun onmisbare bijdrage aan een mooier en socialer Drenthe.
Dit jaar is er in het bijzonder aandacht voor het thema ‘positieve gezondheid’. De provincie kiest elk jaar een ander thema uit de Sociale Agenda Drenthe. Er is aandacht voor positieve gezondheid, omdat Drenthe een provincie wil zijn waar je kunt doen wat je wilt zonder belemmeringen van je gezondheid.

De jury bestaat dit jaar uit:

• Roelie Goettsch: juryvoorzitter, oud-directeur welzijnswerk Midden-Drenthe en oud fractievoorzitter Provinciale Staten
  • Johan Bosman: oud-directeur welzijnswerk Hoogeveen
  • Joop Brink: ex-wethouder van de gemeente Coevorden (o.a. sport & gezondheid), nu nog actief als lid in de gemeenteraad Coevorden
  • Rolinde Alingh: coördinator netwerk positieve gezondheid, werkzaam bij Zorgbelang Drenthe
  • Petra Wendel en Anita Tanis: ontvangers van Hét Compliment van Drenthe 2021 vanuit Stichting Ouderenvervoer Norg

Meer informatie op: www.provincie.drenthe.nl/compliment