Praat mee over de aanpak van verkeersplein Gieten en de N34

Op woensdag 11 en donderdag 12 oktober 2023 organiseert de provincie Drenthe twee inloopbijeenkomsten over de aanpak van het verkeersplein Gieten en een beoogde verdubbeling van de N34 tussen Annen en Gasselte. Omwonenden en belangstellenden zijn welkom om mee te praten en aan te geven wat zij belangrijk vinden bij de verdere uitwerking van de plannen.

Tijdens de inloopbijeenkomsten geven medewerkers van de provincie een toelichting over de stappen in de planprocedure en het milieueffectonderzoek (MER) van vier mogelijke verkeersoplossingen. Op dit moment staat het tracé voor een beoogde verdubbeling van de N34 tussen Annen en Gasselte nog niet vast. Waar moet precies het begin- en eindpunt komen te liggen? Omwonenden en belangstellenden kunnen aangeven wat zij belangrijk vinden en waar de provincie rekening mee moet houden. Deze inbreng wordt meegenomen in de schetsontwerpen die vervolgens worden uitgewerkt.

Omwonenden en belangstellenden zijn van harte welkom op:

• Woensdag 11 oktober tussen 16.00 u en 20.00 u. Locatie: gemeentehuis Aa en Hunze, Spiekersteeg in Gieten.
  • Donderdag 12 oktober tussen 16.00 u en 20.00 u. Locatie: eetcafé Homan, Hoofdstraat 12 in Eext

Vooraf aanmelden is niet nodig.

Aanpak verkeersplein Gieten en N34 Annen-Gasselte

De provincie Drenthe wil de verkeersveiligheid op de N34 tussen Annen en Gasselte verbeteren en de doorstroming bij verkeersplein Gieten, met een betere verbinding voor het openbaar vervoer. Om tot goede oplossingen te komen doen we onderzoek naar een aantal verkeersmaatregelen. Lees verder over hoe belangstellenden kunnen meepraten en meedenken voor het opstellen van een voorkeursalternatief.