Drenthe investeert in een leven lang leren!

Investeren in opleiding & ontwikkeling van medewerkers is een prioriteit van de Provincie Drenthe. Wij vinden het belangrijk dat iedereen op zijn of haar eigen manier kan ontwikkelen en groeien, ongeacht de fase van je carrière. Daarnaast vragen ontwikkelingen veel van de kwaliteit en deskundigheid van onze medewerkers. Reden genoeg om te investeren in een leven lang leren, en dat doen wij op diverse manieren.

Concernopleidingen

Elk jaar bieden wij een breed scala aan opleidingen aan die passen bij de ontwikkelingen van onze organisatie of zijn gericht op de persoonlijke of professionele ontwikkeling van jou. De opleidingen variëren van trainingen rondom het bestuurlijk ambtelijk samenspel tot jouw persoonlijke effectiviteit en van alles hiertussen in. De trainingen worden grotendeels gefinancierd door de organisatie en elke medewerker van de provincie Drenthe mag hieraan deelnemen. Voor sommige, duurdere trainingen vragen we een eigen bijdrage uit het persoonlijk ontwikkelbudget.

Persoonlijk Budget Duurzame Inzetbaarheid

Wanneer je zes maanden of langer in dienst bent, krijg je de beschikking over een persoonlijk budget duurzame inzetbaarheid (PBDI). Met dit budget kun je zelf invulling geven aan bepaalde ontwikkelbehoeftes die niet vanuit concernopleidingen worden aangeboden. Het is een budget van € 5.000 voor vijf jaar waarmee je kunt investeren in je eigen ontwikkeling.