Gezonde snack en fietscheck voor fietsers in Drenthe tijdens Fiets naar je Werk Dag

Fietsers in Drenthe zijn donderdag 19 mei tijdens de nationale ‘Fiets naar je Werk Dag’ verrast met een traktatie. De sportievelingen kregen een frisse smoothie en konden bij de Fiets Pitstop hun fiets een kleine onderhoudsbeurt laten geven. De actie werd georganiseerd door Drenthe reist Duurzaam en de provincie Drenthe. De organisaties stimuleren het gebruik van de fiets en grepen deze dag aan om fietsers in het zonnetje te zetten.

In het hele land worden deze dag Fiets Pitstops georganiseerd onder de vlag van 'Kies de Fiets', een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Bij deze pitstop kan men de fiets voorzien van een kleine onderhoudsbeurt, zoals banden oppompen en het smeren van de ketting, waarmee het daarna nog comfortabeler fietsen is. In Drenthe stond deze Fiets Pitstop op vier locaties: bij het provinciehuis in Assen, gemeentehuis Aa en Hunze, Actium Wonen en het Terra College. Bij het gemeentehuis Noordenveld werd de fietscheck gedaan door de Drentse Fiets Forensen.

De Drentse Fiets Forensen verzorgde een Fiets check bij gemeentehuis Noordenveld.

Met een sprintje konden de medewerkers van gemeente Aa en Hunze hun eigen smoothie bij elkaar fietsen bij de Fiets Pitstop.

De Fiets Pitstop bij de provincie Drenthe.

Op de fiets door het Drentse landschap

Gedeputeerde Henk Brink opende vanochtend de Fiets Pitstop bij de Politie Noord Nederland: "Fietsen naar je werk is niet alleen gezond, maar ook beter voor het milieu. En wat is er nou mooier dan in de ochtend door het Drentse landschap naar je werk te fietsen? Drenthe is bij uitstek dé fietsprovincie!"

Gedeputeerde Henk Brink bij de Fiets Pitstop samen met Gery Veldhuis, politiechef van de eenheid Noord Nederland. Foto door: Jaap Binsma

VIP Tickets

In het kader van Fiets naar je Werk Dag verloot Drenthe Reist Duurzaam ook vier VIP tickets voor NK wielrennen in juni in Drenthe. De winnaars hebben inmiddels bericht ontvangen.

Bekijk hieronder de film van het Terra College.