16 september: nationale Fiets naar je Werk dag

Donderdag 16 september is de 15e nationale Fiets naar je Werk dag. Een mooie kans om fietsen te stimuleren, ook in Drenthe. De fietsprovincie bij uitstek! Fietsende medewerkers houden de provincie bereikbaar, stoten geen CO2 uit én zijn fysiek en mentaal fitter. Als stimulans ligt voor jouw medewerkers een hippe Dopper-fles klaar en maken ze kans op een splinternieuwe e-bike inclusief fietsverzekering. Het Wilhelmina Ziekenhuis en de provincie Drenthe doen al mee. Jouw organisatie ook?

Fitte medewerkers hebben meer plezier in hun werk

Vitaliteit heeft in coronatijd veel aandacht gekregen. En terecht: fitte werknemers zitten vaak lekkerder in hun vel en hebben meer plezier in hun werk. Een dagelijks fietstochtje kan daarbij helpen. Naar het werk, in de lunchpauze of aan het begin of einde van de thuiswerkdag.

“Wij vinden het heel belangrijk dat onze medewerkers gezond zijn en vitaal. Daarom is het ook zo belangrijk dat medewerkers op de fiets komen.”

Brenda Veltink, Wilhelmina Ziekenhuis Assen

Kant-en-klaar communicatiepakket

De Fiets naar je Werk dag is een mooi moment om de fiets (weer) onder de aandacht te brengen bij je medewerkers. Met het kant-en-klare (en gratis) communicatiepakket is dat heel eenvoudig. Tip: begin hier een paar dagen van te voren mee!

Ideeën voor de dag zelf

Je kunt de dag zelf, donderdag 16 september, aankleden zoals je zelf wilt. Wat denk je bijvoorbeeld hiervan?

• Organiseer een afhaalontbijt voor alle fietsende medewerkers.
  • Ontvang alle fietsers feestelijk met koffie, thee of een lekkere smoothie bij aankomst.
  • Nodig een rijwielhandelaar uit de buurt uit voor kleine fietsreparaties.
  • Organiseer die dag eensessie (online of fysiek) met een aansprekende spreker over bewegen, sporten en eten.
  • Vraag thuiswerkende medewerkers ook mee te doen en verzamel foto's en filmpjes voor uw interne communicatiekanalen.

Op de website van de nationale Fiets naar je Werk dag vind je nog meer inspiratie!

Kans op een splinternieuwe e-bike

De organisator van de nationale Fiets naar je Werk dag stelt een aantal prijzen beschikbaar, waaronder een splinternieuwe e-bike inclusief fietsverzekering. Jouw medewerkers maken kans op deze prijzen als zij zich registreren op de campagnewebsite www.fietsnaarjewerkdag.nl.

Extra actie: een gratis dopper-fles voor jouw fietsende medewerkers

Als team van Drenthe reist Duurzaam zijn we erg enthousiast over de Fiets naar je Werk dag. Daarom is er een extra actie voor Drentse bedrijven! Zo werkt het:

• Laat jouw medewerkers op 16 september een foto van zichzelf maken: op de fiets uiteraard!
  • Ze kunnen de foto mailen naarinfo@drenthereistduurzaam.nl
  • Hierbij vermelden zij hun naam,postadres én de naam van hun werkgever. Een leuke toelichting wordt natuurlijk op prijs gesteld, maar is niet verplicht.
  • Binnen enkele dagen krijgen ze de speciale Drenthe reist DuurzaamDopper thuisgestuurd.

Meer doen om fietsen te stimuleren?

Wil je binnen jouw organisatie meer doen om de fiets te stimuleren? Er zijn volop mogelijkheden. Het team van Drenthe reis Duurzaam helpt u graag verder. Met kennis, voorbeelden en inspiratie. Waar mogelijk brengen we je in contact met andere werkgevers die hiermee bezig zijn. Van elkaar leer je immers het meeste! Neem gerust contact met ons op.