Adviescommissie Culturele Prijs van Drenthe: vier commissieleden

Voor de Adviescommissie Culturele Prijs van Drenthe zoeken wij vier commissieleden.

Het college van Gedeputeerde Staten van de provincie Drenthe zoekt leden voor de provinciale Adviescommissie Culturele Prijs van Drenthe.

Wat doet de adviescommissie culturele prijs

De Adviescommissie Culturele Prijs van Drenthe heeft tot taak het college van Gedeputeerde Staten te adviseren over de toekenning van de Culturele Prijs van Drenthe. Deze oeuvreprijs is bedoeld voor personen of instellingen die bijzondere verdiensten hebben geleverd op cultureel gebied in Drenthe. Daarbij kijken we vooral hoe inspirerend het werk is en wat de culturele en sociale betekenis ervan is voor de provincie Drenthe. De prijs reiken we om het jaar uit en bestaat uit een geldbedrag van € 10.000, - en een bronzen legpenning. De eerstvolgende prijsuitreiking is in het voorjaar van 2024.

De commissie bestaat uit een voorzitter en zeven experts die elk voor een periode van zes jaar worden benoemd. In de periode voorafgaand aan de uitreiking is er een aantal vergaderingen en waar nodig leggen we werkbezoeken af. Van de commissieleden verwachten we een actieve inbreng, een brede culturele interesse en actuele kennis van het culturele veld in Drenthe.

Op dit moment zijn er binnen de commissie vier vacatures:

1. Algemeen lid op het gebied van podiumkunsten, meer specifiek theater
  2. Algemeen lid op het gebied van muziek
  3. Algemeen lid op het gebied van beeldende kunst
  4. Algemeen lid op het gebied van Drents erfgoed

Wat neem je mee?

Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling. Daarnaast kan je goed samenwerken. Verder beschik je over:

• Kennis van één van de bovenstaande disciplines.
  • Kennis van cultuur in het algemeen en van de Drentse situatie in het bijzonder.

Wat krijg je ervoor terug?

• De mogelijkheid om te adviseren over de toekenning van de Culturele Prijs van Drenthe;
  • Een afwisselende en uitdagende nevenfunctie die je netwerk vergroot;
  • Een vergoeding per vergadering en reiskostenvergoeding;

Geïnteresseerd?

Heeft u belangstelling? Uw motivatiebrief en cv ontvangen wij graag vóór 11 juni 2023 via werkenbij@drenthe.nl  De sollicitatiegesprekken vinden medio juni 2023 plaats.

Wilt u meer informatie over de functie dan kunt u contact opnemen met Lutske Holthuis, ambtelijk secretaris van de Adviescommissie Culturele Prijs van Drenthe via (0592) 36 55 55.

Informatie over de Culturele Prijs van Drenthe kunt u vinden op onze website  https://www.provincie.drenthe.nl/cultuurprijzen

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.