Welke vrijwilligersorganisatie verdient dit jaar Hét compliment van Drenthe?

Iedere groep vrijwilligers, van klein tot groot, maakt kans op Hét compliment van Drenthe voor hun onmisbare bijdrage aan een mooier en socialer Drenthe. Met Hét compliment van Drenthe zet de Provincie Drenthe vrijwilligers in het zonnetje. Een groep vrijwilligers aanmelden kan van 1 september tot 1 oktober 2022 via www.provincie.drenthe.nl/compliment.

Met Hét compliment van Drenthe waardeert de provincie de inzet van vrijwilligers en krijgen zij een kans om wat extra’s te doen met 3.000 euro voor hun vereniging, club, initiatief of organisatie in Drenthe. Hét compliment is bedoeld voor vrijwilligers die op een buitengewone, aansprekende en succesvolle manier samenwerken. Vorig jaar ging Hét compliment naar Stichting Ouderenvervoer Norg. Dankzij deze vrijwilligers kunnen mensen die niet zelfstandig kunnen reizen toch overal naartoe.

Aandacht voor positieve gezondheid

Dit jaar is er in het bijzonder aandacht voor het thema ‘positieve gezondheid’. De provincie kiest elk jaar een ander thema uit de Sociale Agenda Drenthe. Er is aandacht voor positieve gezondheid, omdat Drenthe een provincie wil zijn waar je kunt doen wat je wilt zonder belemmeringen van je gezondheid. Gedeputeerde Hans Kuipers: “Bij positieve gezondheid gaat het niet over ziekte, maar gaat het over de mensen zelf, over hun veerkracht en over wat hun leven betekenisvol maakt.
Trots ben ik op de vele vrijwilligers in Drenthe. Of je je als groep inzet voor het zorgen dat mensen mee kunnen doen aan de maatschappij of je helpt anderen fit te zijn door sportactiviteiten. Alle vrijwilligers betekenen veel voor Drenthe. Samen zorgen we voor een sociale en levendige provincie.”

Inschrijven van 1 september tot 1 oktober

De inschrijving gaat van start op 1 september 2022 en sluit op 1 oktober 2022. Daarna selecteert de onafhankelijke jury vijf genomineerden die op de website van de provincie Drenthe worden gepresenteerd. Op de ‘Dag van de Vrijwilliger’ op 7 december 2022 wordt de winnaar bekend gemaakt. Meer informatie staat op www.provincie.drenthe.nl/compliment.