Gedeputeerde Hans Kuipers ontvangt Monitor Brede Welvaart Drenthe 2021

Welke maatschappelijke vraagstukken spelen in Drenthe? Op dinsdag 30 augustus overhandigde Trendbureau Drenthe de Monitor Brede Welvaart Drenthe 2021 aan gedeputeerde Hans Kuipers. In de monitor is te lezen hoe de brede welvaart zich door de jaren heen in Drenthe ontwikkelt. Het gaat goed in Drenthe, maar dat geldt lang niet voor iedereen.

Kuipers: “De monitor is een waardevol instrument om onszelf een spiegel voor te houden en inzicht te krijgen in allerlei ontwikkelingen binnen onze provincie. Dat helpt ons om passend beleid te maken voor de inwoners van Drenthe.”

De Monitor Brede Welvaart 2021 kan worden gezien als een vervolg op de Monitor Leefbaarheid Drenthe, die Trendbureau Drenthe in 2016 en 2018 heeft uitgevoerd. De Monitor Brede Welvaart Drenthe is mede mogelijk gemaakt door de Provincie Drenthe.

Op de foto: Heike Delfmann en Marja Janssens overhandigen de Monitor Brede Welvaart Drenthe 2021 aan gedeputeerde Kuipers.