Plannen Ruinen-Dwingelderveld gepresenteerd

In bezoekerscentrum Dwingelderveld werden plannen gepresenteerd waaraan is samengewerkt door provincie, gemeenten, ondernemers, bewoners en terreinbeherende organisatie Natuurmonumenten. Het gebied tussen Ruinen en de heide wordt intensief gebruikt en is de laatste jaren steeds drukker geworden.

Om al die drukte in goede en veilige banen te leiden is het nodig dat wegen en parkeerplaatsen worden verbeterd, dat er leuke fiets- en wandelroutes zijn tussen Ruinen en het Dwingelderveld en ook zijn er ideeen die ervoor zorgen dat er vaker Drentse Heideschapen te zien zijn in en rond Ruinen.

Provincie en gemeenten zijn bereid om hiervoor de portemonnee te trekken. Eind volgend jaar moeten de plannen gerealiseerd zijn.