Beleefweek: natuurlijk gastvrij!

In het weekend van 30 september tot en met 2 oktober vindt voor de tweede keer de beleefweek plaats in de  Drents-Friese grensstreek. Het wordt een weekend vol met verhalen over natuur, cultuur, historie en landschap. Ga mee met de boswachter, laat je verrassen door de schoonheid en ongerepte natuur. Ontdek de wereld van fotografie, kunst en cultuur, erfgoed en historie en streekproducten. Door het diverse aanbod van verschillende (natuur)organisaties is er voor ieder wat wils.

Met onder andere:

• Beleefwandeling Drents-Friese Wold met de boswachter op pad dwars door het Nationaal Park
  • OERwandeling met een gids van het OERmuseum duik je in het verleden
  • IVN trektocht, trek je wandelschoenen aan en trek zelf de natuur in
  • 4 Fietsbeleefroutes, start vrijdag of zondag tussen 10.00 en 11.30 bij een van de deelnemende gastheren. Tegen een vergoeding van € 6,- krijg je een kopje koffie /thee met wat lekkers en de routebeschrijving. Onderweg wordt je op tenminste 2 beleefpunten verrast door verhalen die je nooit hebt gekend.

Kijk voor het volledige programma op www.provincie.drenthe.nl/regionaallandschap/