Kom er warm bij zitten in het Provinciehuis

Koud thuis? Kom er warm bij zitten. Vanaf 2 januari opent de provincie Drenthe overdag de deuren, zodat u in de koude maanden tóch kunt besparen op uw energierekening. We sluiten hiermee aan bij het initiatief ‘Warme Kamers’ van het Leger des Heils.

We leven in dure tijden. Omdat het prijsplafond van de energierekening pas eind januari op de rekening te voelen is, zullen veel inwoners thuis de verwarming en lampen niet aan willen zetten. Gedeputeerde Henk Jumelet: “De provincie Drenthe wil niemand in de kou laten zitten. Daarom gaat onze buurthuiskamer elke werkdag van 9.00-17.00 uur open. Iedereen is welkom om te studeren, een kopje koffie of thee te drinken, een spelletje te spelen of gewoon een boek te lezen.”

In onze buurthuiskamer is plek voor zo’n vijf personen.

Dit initiatief sluit aan bij de actieperiode van het Leger des Heils en duurt tot 1 maart 2023.