Verkeer
Er zijn verschillende alternatieven voor het verbeteren van de verkeersveiligheid, doorstroming en het Openbaar Vervoer. In het verkeersonderzoek worden de verschillende alternatieven, onderzocht. We hebben alternatieven in de zin van 2x1 en 2+1 maar ook in de zin van het aantal plekken en de lengte daarvan. Door de omgeving zijn verder nog alternatieven ingediend als een volledig inhaalverbod, 80/85 km/h regiem, trajectcontrole etc.
Het verkeersonderzoek:
- gaat alle mogelijke alternatieven nader onderzoeken en deze toetsen aan de doelen
- geeft een nadere onderbouwing van alternatieven die afvallen
- moet een aantal kansrijke alternatieven opleveren die worden getoetst aan de milieueffecten, kosten- en baten en landschap
- gaat samen met de omgeving varianten voor het verkeersplein Gieten bedenken en toetsen op haalbaarheid
De resultaten van het onderzoek verwachten we eind 2019 beschikbaar te hebben.
We doen onderzoek naar mogelijke oplossingen om de doorstroming bij het verkeersplein Gieten te verbeteren. Dit is een groot knelpunt en vraagt om een intensiever onderzoek naar de mogelijkheden. Omdat deze locatie al bekend is, gaan we het verkeersplein Gieten als eerste uitwerken met de omgeving.
Het staat niet helemaal vast of we de weg bij het verkeersplein gaan verdubbelen, maar het is wel een logische plek. Bij het uitwerken van het plan voor het verkeersplein houden we qua ruimte daarom rekening met een verdubbeling.
Hier kunnen we op dit moment nog geen antwoord op geven. De planning wordt in de volgende fase opgesteld.