Wegens succes herhaald: uitdeelactie gratis douchetimers

Van 25 november tot en met 24 december worden in Drenthe gratis douchetimers uitgedeeld aan inwoners. Met deze handige gadget wil de provincie Drenten helpen om minder warm water te gebruiken. Door minder warm water te gebruiken, stoten inwoners minder CO2 uit én besparen ze geld op de energierekening. Voor de zomer heeft de provincie een soortgelijke uitdeelactie gehouden. Vanwege het succes en de positieve reacties wordt die actie nu herhaald.

De actie start vrijdag 25 november in de hoofdstraat in Emmen. Daarna staat het uitdeelteam op 26 november in Assen, 3 december in Meppel, 10 december in Beilen, 17 december in Coevorden en 24 december in Hoogveen. Het uitdeelteam gaat dan het gesprek aan met de voorbijgangers, om zo het belang van korter douchen uit te leggen.

Gewoon zo!

Deze uitdeelactie is onderdeel van de campagne ‘Drenthe op weg naar energieneutraal, Gewoon zo!’, een campagne om Drenten te stimuleren om energie te besparen. Met acties en communicatie bereikt de campagne verschillende doelgroepen in Drenthe: huiseigenaren, huurders, ouders en kinderen. Zo is er een subsidieregeling voor isolatie beschikbaar voor huishoudens met een inkomen rond het sociaal minimum en zijn er eerder tochtstrips en radiatorfolie aan huurders uitgedeeld. Ook geeft Gewoon Zo wekelijks bespaartips via Instagram en Facebook. Allemaal om Drenten op weg te helpen en te laten zien dat energie besparen niet moeilijk is. Meer informatie over de campagne en het uitdeelschema is te vinden op www.gewoonzodrenthe.nl/douchetimers-uitdeelactie