Verse streekproducten afhalen in pakketkluizen in Gieten en Rolde

Het is sinds kort mogelijk om verse streekproducten van De Streekboer op te halen in de pakketkluizen op de P+R transferium in Rolde en Gieten. Een handige manier om je duurzame boodschappen op een centrale plek op te pikken. Wethouder Ivo Berghuis van de gemeente Aa en Hunze en Betty de Boer van de Regio Groningen Assen maakten op donderdag 27 oktober op de P+R transferium in Gieten kennis met de mogelijkheid om streekproducten in een pakketkluis te laten leveren. Zij haalden er hun eerste streekboer-pakket op uit een kluis.

Eerlijke prijzen voor boeren en lekkere en duurzame producten op je bord. Daar zet De Streekboer zich voor in. Bij De Streekboer doe je je boodschappen rechtstreeks bij de lokale boer, maar je hoeft niet zelf langs de boeren te rijden. De Streekboer zorgt ervoor dat je je producten op één plek kan ophalen. In sommige plaatsen bezorgt De Streekboer ook bij je thuis. Nieuw is nu dat je de bestelling bij de Streekboer ook (gekoeld) kunt laten afleveren in pakketkluizen op de hubs in Gieten en Rolde.

Duurzaam boeren

Bij De Streekboer ontvangen boeren goede en eerlijke prijzen voor hun producten. Hun klanten dragen zo bij aan een betere wereld. Een voorbeeld is boer Egbert ter Veen, waar de lammetjes in tegenstelling tot bij veel andere boeren bij de geit blijven en moedermelk drinken. En de geitenbokjes van Egbert helpen mee om op een natuurlijke manier de bermen, dijken en een stuk bos te beheren. De Streekboer zette het verhaal van Egbert onlangs in een short-doc online.

Project

De levering van gekoelde streekproducten in pakketkluizen is een pilot in het kader van het Interreg IVB programma Surflogh. De provincie Drenthe wil met de pilot een bredere toepassing van de pakketkluizen onderzoeken. Op de hubs in Rolde en Gieten zijn in totaal 32 kluizen beschikbaar voor De Streekboer. Op www.destreekboer.nl/pakketkluis vind je meer informatie over het afhalen van producten van De Streekboer in een pakketkluis.