Kinderboek ‘Spring’ mogelijk gemaakt door het Cultuurmakersloket

Theatermaker Henk de Reus  en vormgeefster Louise Caspers overhandigden vandaag aan Nelleke Vedelaar het kinderboek ‘Spring’. Naast het boek is er ook een poppenvoorstelling voor kinderen vanaf vier jaar. Het kinderboek kwam tot stand met een bijdrage uit het Cultuurmakersloket van de provincie Drenthe.

Het boek en de poppenvoorstelling gaat over de kleine eekhoorn Didi. Zij overwint haar springangst en begint een detectivebureau met haar vriend Storm, de logeerhond. Er zijn genoeg dieren in het bos die van alles kwijt zijn of iets willen weten. Davina Duif bijvoorbeeld wil wel eens weten wie haar ring van haar linkerpoot heeft gestolen.

Nelleke Vedelaar: "Het is een ontzettend leuk boek met prachtige tekeningen. Mooi om te zien hoe met behulp van het Cultuurmakersloket zo veel culturele projecten in Drenthe starten. Met deze regeling kunnen kunstenaars en verenigingen een kleiner project of een opstap naar een groter project direct gefinancierd krijgen, zonder dat daarbij  cofinanciering vereist is. Hiermee bieden we ook ZZP'ers weer mogelijkheden om projecten te starten."

Meer weten over het cultuurmakersloket? Kijk dan op: Subsidie Cultuurmakersloket Drenthe - Provincie Drenthe