Meedenken en meepraten over uw regio? Dat kan!

Meedenken en meepraten over uw regio in Drenthe? Dat kan! Wat gaat goed in uw dorp of wat kan juist beter? Wat ontbreekt er? Hoe zorgen we voor een prettige leefomgeving waarbij natuurinclusieve landbouw en duurzame energie een rol spelen? En hoe kunnen we de economie in de regio duurzaam versterken? We gaan hierover graag met u in gesprek tijdens één van de bijeenkomsten op 15, 16 of 17 november.

Subsidieprogramma LEADER 2023-2027

De gesprekken die we met u voeren, gebruiken we voor het maken van een nieuw gebiedsplan voor zowel Oost- als West Drenthe. Dit plan vormt de basis voor LEADER 2023-2027: een Europees subsidieprogramma, gericht op het versterken van het platteland.

Stimulans voor innovatie

Het vorige subsidieprogramma LEADER 2016-2022 zit inmiddels in de afrondende fase. Tal van ondernemers hebben de afgelopen jaren mooie stappen gezet voor het versterken van het platteland.

Gedeputeerde Henk Jumelet: “Een leefbaar platteland, waar reuring is voor inwoners en toeristen. Met bereikbare voorzieningen en aandacht voor elkaar. Dát is een vitaal platteland! Het LEADER-programma geeft ondernemende Drenten de mogelijkheid om hun ideeën te verwezenlijken. En daarmee blijft Drenthe aantrekkelijk voor inwoners en toeristen.”

Bijeenkomsten

Wilt u meepraten over uw regio? Meld u dan vóór 15 november aan via één van onderstaande aanmeldformulieren.

• Dinsdag 15 november van 19.30-21.30 uur op het provinciehuis in Assen (voor de gemeenten Aa en Hunze, Assen en Tynaarlo) - Aanmelden voor deze bijeenkomst
  • Woensdag 16 november van 19.30-21.30 uur in ’T Haoler Hoes in Hooghalen (voor de gemeenten Meppel, Westerveld, de Wolden, Hoogeveen, Midden Drenthe en Noordenveld) - Aanmelden voor deze bijeenkomst
  • Donderdag 17 november van 19.30-21.30 uur in het Dorpshuis Nieuw-Buinen (voor de gemeenten Borger-Odoorn, Coevorden en Emmen) - Aanmelden voor deze bijeenkomst

Mocht u verhinderd zijn op de beoogde datum voor uw gemeente, kunt u zich ook aanmelden voor één van de andere bijeenkomsten.

Meer informatie

Voor vragen kunt u mailen naar leaderzuidoost@drenthe.nl. Voor meer informatie of voorbeelden vanuit het voorgaande subsidieprogramma, neemt u een kijkje op de website www.leaderzuidoostdrenthe.nl of www.provincie.drenthe.nl/leader.