Nieuw LEADER magazine

In het magazine LEADER-projecten in beeld presenteren we een deel van de prachtige projecten uit het LEADER-programma. Een programma ván en voor de regio, waarbij burgers, ondernemers en overheden samenwerken aan vernieuwende ideeën. U leest in het magazine de verhalen van de initiatiefnemers zelf. We geven u op deze manier een impressie van het positieve effect dat de LEADER subsidie op het gebied heeft. De LEADER-subsidie geeft burgers en ondernemers vaak net dat extra zetje om ideeën verder uit te werken en te ontwikkelen. En daarmee blijft Drenthe aantrekkelijk voor de inwoners en toeristen.

Lees hier het magazine: LEADER-projecten in beeld (drenthe.nl)

We zien mooie dingen gebeuren met deze subsidie. Sinds 2015 ondersteunt de provincie Drenthe samen met de gemeenten Aa en Hunze, Borger-Odoorn, Emmen en Coevorden, Meppel, De Wolden, Midden-Drenthe, Westerveld en Hoogeveen burgers en bedrijven die initiatieven ontwikkelen om de leefbaarheid en de economie van het platteland  te versterken.

In de nieuwe programma-periode 2023-2027 hopen we met LEADER ook weer een bijdrage te kunnen leveren aan een sociaal economisch perspectief voor het platteland. Momenteel zijn we bezig met de voorbereidingen voor dit programma.