Inloopbijeenkomst inrichting Noordma

Noordma gaat veranderen. Het concept inrichtingsplan is inmiddels klaar en wordt 25 augustus gepresenteerd tijdens een inloopbijeenkomst in Zuidlaren. Hier kan iedereen die geïnteresseerd is het plan zien, vragen stellen en meedenken over de toekomstige inrichting van het gebied.

Noordma is onderdeel van het Hunzedal en valt onder het programma Natuurlijk Platteland. Dit programma werkt aan een natuurlijk en klimaatbestendig beekdal, dat goed past in de omgeving. Door de aanleg van onder andere een meanderende Hunze ontstaat er in Noordma meer open water en rietmoerassen met lokaal kleine stukjes bos. Noordma grenst aan het gebied Tusschenwater dat een aantal jaren geleden is ingericht. Met de inrichting van Noordma worden deze gebieden met elkaar in verbinding gebracht.

Praktische informatie:

Datum: donderdag 25 augustus
Tijd: van 17.00 tot 20.00
Locatie: stichting Molen de Wachter
Adres: Havenstraat 36 Zuidlaren.

De inloopbijeenkomst is vrij toegankelijk en wordt georganiseerd door Prolander in samenwerking met de Provincie Drenthe, Waterschap Hunze en Aa’s, Gemeente Tynaarlo en Stichting het Drentse Landschap.

Vragen over de inloopbijeenkomst? Neem contact op met Bart-Jan (Prolander) via bj.tabak@prolander.nl