Provincie Drenthe stimuleert innovatief MKB met MIT R&D Samenwerking

Met de MKB-innovatiestimulering Regio en Topsectoren (MIT) stimuleert de provincie Drenthe samen met de twee andere noordelijke provincies het MKB. Voor het noordelijke MKB is in het programma MIT R&D Samenwerking in 2023 een bedrag van 2 miljoen euro beschikbaar.

Extra impuls voor innovatieve MKB’ers in het noorden

Met de MIT-subsidie onderstreept de provincie Drenthe het belang voor MKB’ers om te blijven ontwikkelen en innoveren.

Gedeputeerde Henk Brink: “Circulariteit, energie, gezondheid en digitalisering zijn op dit moment maatschappelijk relevanter dan ooit. Deze subsidie is ook beschikbaar voor Drentse ondernemers die samen met andere ondernemers aan innovatie oplossingen voor de toekomst werken. Door deze regionale samenwerking te ondersteunen, vergroten we de kansen in Noord-Nederland en krijgen innovatieve MKB’ers een extra impuls”.

Subsidie aanvragen vanaf 6 juni 2023

Vanaf dinsdag 6 juni 2023 is de MIT R&D Samenwerking subsidie beschikbaar bij Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN). MIT R&D Samenwerking Noord-Nederland 2023 | SNN. Aanvragen kan tot en met 12 september 2023. In 2022 leverde de subsidie 20 noordelijke initiatieven op van ondernemers die wilden samenwerken binnen en buiten de regio.

Wat is de MIT R&D Samenwerking?

De subsidie is bedoeld voor onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten van ondernemers die samen met anderen aan de slag willen met innovaties. Ondernemers kunnen tot 35% subsidie krijgen voor de kosten van onder andere personeel, apparatuur en materiaal. De samenwerking moet gaan om een nieuw product, dienst of proces dat dicht bij de markt staat.