Spelregels voor het gebruik van Whatsapp


U kunt via WhatsApp vragen stellen aan de provincie Drenthe

Vragen via WhatsApp

Om de provincie Drenthe via WhatsApp een vraag te stellen, voegt u het telefoonnummer 06 213 636 38 toe aan de contactlijst van uw smartphone. Dit nummer gebruikt de provincie alleen voor WhatsApp. U kunt niet naar dit nummer bellen of sms'en.

De provincie beantwoordt alleen individuele WhatsApp gesprekken en geen groeps-WhatsApp.

Beantwoording van uw vraag via WhatsApp

Van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur streeft provincie Drenthe ernaar uw vraag binnen 1 uur te beantwoorden. Stelt u een vraag buiten deze tijden? Dan ontvangt u een reactie zodra het Klant Contact Centrum weer online is.

WhatsApp is niet bedoeld voor woordvoering of persvoorlichting. Journalisten kunnen terecht bij het informatienummer voor de pers (0592) 36 50 05.

WhatsApp alleen voor vragen

Via WhatsApp beantwoordt de provincie alleen vragen. Suggesties, meningen of klachten die u indient via WhatsApp, worden niet in behandeling genomen. Deze kunt u telefonisch, per e-mail of via een e-formulier doorgeven. Deze vindt u hier: https://www.provincie.drenthe.nl/melding

Deel geen privacygevoelige gegevens via WhatsApp

Deel geen persoonlijke gegevens (zoals uw rekeningnummer of burgerservicenummer) via WhatsApp.

Geen berichten zonder dat u hierom heeft gevraagd

De provincie stuurt u nooit ongevraagd een bericht via WhatsApp. We reageren alleen op berichten van u. Dit om phishing te voorkomen.

Ontvangt u toch ongevraagd een WhatsApp bericht van provincie Drenthe? Reageer hier dan niet op.

Sociale Media

De provincie Drenthe gebruikt Twitter, Facebook en Instagram voor het delen van informatie. U kunt ook via Twitter en Facebook een vraag stellen of iets aan de provincie Drenthe melden.

De provincie Drenthe is van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur online. Het streven is uw vraag binnen een uur te beantwoorden. Indien er meer tijd nodig is om uw vraag te beantwoorden, dan wordt dit gemeld.

Er worden geen vertrouwelijke gegevens in de tweets vermeld. Telefoonnummers of e-mailadressen wisselen wij met u uit via een direct message of privébericht.

De provincie Drenthe neemt via sociale media geen aanvragen, klachten of bezwaren in behandeling die om een besluit (bijvoorbeeld verlening van een ontheffing of subsidie) vragen. Gebruik hiervoor de aanvraagformulieren die in het loket te vinden zijn.

De provincie Drenthe behoudt zich het recht voor om accounts, die niet correcte of beledigende berichten sturen, te blokkeren of te negeren.


Zie ook