Eén loket voor alle vragen over Drentse voedselbossen

Hoe start je een voedselbos? Hoe snoei je een appelboom en wanneer moet dit eigenlijk? Wat betekenen die stippels op de bladeren? Is de boom ziek? Voor het starten of onderhouden van een voedselbos is wel wat kennis vereist. Daarom is het Drents Voedselbos Loket hét aanspreekpunt voor alle vragen over voedselbossen in Drenthe. Om dit loket te realiseren ontvangt de Vereniging Drentse Voedselbossen een subsidie van € 40.000,- van de provincie Drenthe. Het loket verzorgt onder andere lezingen, cursussen, advies, activiteiten en biedt hulp.

De provincie Drenthe heeft de ambitie om bomen en bossen te planten in het buitengebied en de biodiversiteit te vergroten. Daarnaast heeft de provincie de wens om de kwaliteit van de bestaande Drentse bossen te verbeteren. Het initiatief van de Vereniging Drentse Voedselbossen draagt hieraan bij.

Gedeputeerde Henk Jumelet: “Wij krijgen veel vragen over voedselbossen en willen graag deze initiatieven op weg helpen met de ondersteuning van de Vereniging Drentse Voedselbossen. Voedselbossen hebben een positief effect op de omgeving. Niet alleen vanwege de natuur, maar het zorgt ook voor saamhorigheid binnen een gemeenschap. Ik ben blij dat er een loket komt die kennis en enthousiasme over voedselbossen deelt”.

Zie voor meer informatie www.drentsevoedselbossen.nl/loket.